Интердисциплинарен
проект
по информатика на чужд език
ТЕМА – Създаване на приложения с графичен
интерфейс „Българско-немски речник“ и „Немско-български
речник“
МОДУЛ – Среда за визуално програмиране
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ – 1 учебен час и самостоятелна работа
ТИП
НА УРОКА – комбиниран /преговор
с допълнение/.
ЦЕЛИ
o Образователни: Да се затвърдят знанията и уменията на учениците
за:
§ изграждане на
графичния
§ свойства и
методи на графичните компоненти
o Възпитателни:
§ възпитаване
на познавателен интерес у учениците към програмирането;
§ работа в
екип, спазване на срокове, отговорност за изпълняване на част
от екипен проект
§ формиране на
чувство за успех и активна дейност
ОПОРНИ ПОНЯТИЯ – графичен интерфейс, обект/ контрола,
свойство на обект, стойност на свойство на обекта, клас,
метод, компилиране, дебъгване, тестване.
МЕЖДУПРЕДМЕТНИ ВРЪЗКИ – чужд език
ИЗПОЛЗВАНИ МЕТОДИ – беседа,
упражнения, практическа работа
ДИДАКТИЧЕСКИ СРЕДСТВА –
учебник по информатика за 8 клас, слайдове с учебно съдържание
от уроците.
СТРУКТУРА И ХОД НА ПРОЕКТА
На
учениците от 8 з клас е поставена задача да създадат графично
приложение на езика за програмиране C#, който изучават в
часовете по информатика. На всеки ученик е зададена различна
тема поставена от учителя информатика, която е свързана с
учебното съдържание по немски език.
Учениците
от група 1 изработиха българо-немски речник, като използват
бутони за отваряне на всеки раздел и командни бутони за
показване на думите, техния превод и илюстративно изображение.
Учениците
от група 2 изработиха немско-български речник като се
използват бутони за отваряне на всеки раздел и радио бутони за
показване на думите, техния превод и илюстративно изображение.
Резултат
на съвместния проект е затвърждаването на знанията по немски
език и знанията и уменията за работа по информатика, чрез
създаване на интересни и полезни приложения с обучителна
насоченост и образователна стойност.